اتوماسیون صنعتی

برق و اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی

برق و اتوماسیون صنعتی

  • ۰
  • ۰

سنسورهای خازنی به عنوان تجهیزات بدون تماس و بدون کنتاکت الکتریکی مشهورند که در مقابل فلزات و به طور معمول غیرفلزات نیز کاربرد دارند. این دستگاه‌ها به منظور کنترل سطوح در مخازنی که با مواد پودری، مایع یا دانه‌ها پر شده‌اند، به کار می‌روند. همچنین، در نقش مولد پالس، برای کنترل وضعیت ماشین‌آلات، شمارنده‌ها و آشکارسازی تقریباً تمام مواد فلزی و غیرفلزی به کار می‌روند.

سنسورهای خازنی معمولاً از سنسورهای مجاورتی خازنی برای تشخیص مواد غیرفلزی مانند شیشه، چوب، پلاستیک و غیره استفاده می‌کنند. در عوض، برای آشکارسازی اجسام فلزی، اغلب از سنسورهای القایی بهره می‌برند. این سنسورها قابلیت استفاده به عنوان مولد پالس برای کنترل وضعیت برنامه ماشین‌آلات، شمارنده‌ها و آشکارسازی تقریباً تمام مواد فلزی و غیرفلزی را دارا هستند. یکی از کاربردهای مهم این سنسورها در کنترل فاصله هد از سطح است. در سیستم کنترل هد، که باید با فاصله مشخصی از سطح با سرعت و دقت بالا حرکت کند، از سنسور خازنی با حساسیت و پهنای باند بالا بهره‌می‌برند. این نوع سنسورها به طور معمول در کنترل موقعیت یا فاصله هد هارد دیسک از سطح دیسک یا هد رباتی که در تولید برد‌ها و وسایل ظریف الکترونیکی به کار می‌رود، استفاده می‌شوند.

در کاربردهای دیگر نیز این سنسورها به کار می‌روند، از جمله در سیستم‌های وزن کردن در حالت حرکت برای وسایل نقلیه که به عنوان WIM (Weigh In Motion) شناخته می‌شوند و به روش‌های اندازه‌گیری وزن در حرکت اشاره دارند. همچنین، سنسور خازنی آتونیکس در اندازه‌گیری ضخامت مواد عایق، تشخیص پر شدن بطری‌ها و دیگر کاربردهای مختلف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • ۰۲/۱۰/۰۴
  • دلسا کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی