اتوماسیون صنعتی

برق و اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی

برق و اتوماسیون صنعتی

  • ۰
  • ۰

سنسورهای نوری ناحیه‌ای یا Area Beam Sensor و پرده‌های نوری Safety Light Curtain Sensor در حفاظت از اشیاء گرانبها و جلوگیری از دسترسی به نقاط خطرناک و مواقع خطرناک در محیط‌های کاری نقش حیاتی ایفا می‌کنند. این سنسورهای حیاتی به عنوان راهکارهای بسیار کارآمد و هزینه‌ای برای بهبود ایمنی در انواع مختلف برنامه‌ها شناخته می‌شوند.

پرده توری اصلی به دو دسته‌ی 4 و 2 تقسیم می‌شود و با ارائه‌ی استانداردهای متعدد، انعطاف‌پذیری برای محیط‌های مختلف را فراهم می‌کند. این پرده‌ها انواع مختلفی از نسخه‌های کوچک و کارآمد تا نسخه‌های مقاوم در برابر شرایط محیطی دشوار را ارائه می‌دهند و در زمینه ایمنی در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. پرده نوری تایپ 4 با دقت بالا و کنترل قابل اطمینان برای حفاظت از انسان‌ها و ماشین‌آلات در مقابل آسیب استفاده می‌شود، در حالی که پرده نوری تایپ 2 به عنوان یک راه‌حل کارآمد در مواردی که خطر مصدومیت جزئی احتمالی است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنسور نوری به عنوان یکی از اعضای حیاتی خانواده سنسورها در صنعت به مزایای بسیاری برخوردار است، از جمله محافظت از اشیاء گرانبها، حفظ ایمنی کارکنان و تأمین ایمنی در زمان‌های مختلف. این سنسورها بر اساس ویژگی‌هایی مانند تعداد پرتوها، فاصله پرتوها و ارتفاع کل در پرده نوری آتونیکس در انواع مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند.

برای مثال:
- Finger Protection: با تعداد بیش از اندازه بیم‌ها و فواصل کم بین آن‌ها، این نوع پرده‌ها قادر به تشخیص اشیاء بسیار کوچک هستند.
- Hand Protection: با تعداد کمتر بیم‌ها و فواصل بیشتر، این پرده‌ها نیز دقت و رزولوشن قابل قبولی دارند.
- Access Control Barriers: با 3 تا 6 پرتو و فواصل معین برای محافظت از انسان‌ها در مواجهه با خطرات احتمالی استفاده می‌شوند.

  • ۰۲/۱۰/۰۵
  • دلسا کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی